Upravit stránku
Nové logo výstavy
Nové logo výstavy
Posluchači Doprovodného programu
Posluchači Doprovodného programu
Vozidlo cestovatele Kolbaby
Vozidlo cestovatele Kolbaby

Celkem ve dvou pavilonech „P“ a „F“ připravilo své expozice celkem 51 vystavovatelů, kteří předvedli rozsáhlý sortiment obytných vozidel, doplňků, příslušenství k nim, dále různé potřeby a vybavení pro pohodový pobyt na místě, které si zvolíte jako cíl své cesty za poznáním v ČR i v zahraničí.

 

Nechybělo ani několik výstavních stánků, jejichž předmětem byla nabídka pobytů v autocampech, které jejich zástupci na výstavě návštěvníkům představovali. S lítostí však musím konstatovat, že jich bylo velmi málo z ČR (kterou zastupovala Asociace kempů České republiky) a tak počtem prezentací převažovali zahraniční vystavovatelé.

 

Návštěvníci se koncentrovali zejména do posledních dnů týdne, nejvíce jich bylo v sobotu. Přesný počet návštěvníků výstavy CARAVANING Brno 2018 díky návštěvnickému systému výstaviště lze jen odhadovat jako podíl z celkového počtu příchozích zájemců o prezentace vystavujících společností a firem.

 

Plánovaný rozsah Doprovodného programu byl až na jednu prezentaci (neprovedenou pro onemocnění přednášejícího) splněn podle jeho plánu, za vysoké pozornosti návštěvníků. Oscarův Hide Park, kde se v pavilonu „P“ doprovodný program odehrával, byl nejvíce naplněn při vystoupení známého cestovatele Jiřího Kolbaby, který sděloval svoje zážitky z cesty na Island a Jakuba Moravce, sdělujícího své zážitky z cesty do Skotska.

 

Své posluchače si našla i ostatní témata doprovodního programu, zaměřená na techniku, provoz a bezpečnost obytných vozidel i legislativní předpisy, důležité pro úspěšné a pohodové cestování.

 

V části pavilonu bylo několik samostatných expozic s tématikou bezpečnosti provozu, s možností na vlastní „kůži“ poznat situaci ve vozidle při jeho převrácení či čelním nárazu, řidičskými auto a moto trenažéry, svůj stánek zde našly i zástupkyně „něžného pohlaví“ v expozici „ženy za volantem“, zaměřeného na specifika žen - řidiček a zároveň matek.

 

Výstava byla podle předběžných informací od vystavovatelů úspěšná i po stránce obchodní, protože byly uzavřeny objednávky na dodání obytných vozidel pro další období.

 

Protože v ČR není výrobce obytných vozidel, tak je nutno téměř veškerou produkci do ČR importovat, navštívilo výstavu i několik zástupců dodavatelských podniků ze zahraničí, kteří se vyjádřili velmi pochvalně o úrovni výstavy CARAVANING Brno 2018 i o zvyšujícím se podílu ČR na trhu obytných vozidel v Evropě.

 

Proto nelze jinak, než poděkovat všem vystavujícím i návštěvníkům za vytvoření příjemné výstavní atmosféry a její úspěšný průběh, o který se zasloužili i pracovníci managementu výstavy a postupně za vzájemné spolupráce budou připravovat příští, již 17. ročník výstavy v roce 2019. 

Nahoru